Tuesday 8 July 2014

檸檬薏米水 ﹣ 美白消腫排毒好幫手


檸檬薏米水做法簡單,只是將薏米加水,煲一煲,再加檸檬便可,方便簡單,冷熱均可。但什麼是薏米,那薏仁呢? 洋薏米又是什麼? 但薏米又有生和熟,買那一種較好? 


首先,薏米又叫做薏仁,還有其他的名字,例如薏苡仁和苡仁。更有個很特別的英文名字,叫 Job's Tear, 亦叫 Semen Coicis. 

(圖片來源: 蘋果日報)

薏米又有生、熟之分;生薏米,有清熱利水,美白消腫,祛濕排毒之功效,但較寒涼,經期中和懷孕中的女仕不宜喝,有婦產科問題的女仕也不應喝。熟薏米就是炒過的薏米,去掉生薏米中的寒,樣子像爆谷,有健脾作用。所以煲這個檸檬薏米水,生熟薏米各半最好。但我在曼谷沒熟薏米,只用了生薏米。

薏米和洋薏米是完全不同的東西,功效和藥用價值,當然也不一樣,中文名很易令人混淆,看英文名稱就不會攪錯了,洋薏米是 Pearl Barley, 即是磨去殼皮的大麥 (Barley),大麥是五穀之一,能健脾和回乳,但去了穀皮的洋薏米營養價值大減,可當米或粥來吃。


搞清楚什麼是薏米,千萬不要買錯啊。去藥材店或街市雜貨店說要生熟薏米,一般都不會錯, 當然超市也有賣,但要小心看包裝。

想有好味的薏米水喝,另一重點,就是不要把檸檬一起去煲,檸檬煲過後會苦,薏米水變苦茶,棄之可惜,喝之難受,煲好水後,才落檸檬片,薏米水可在雪櫃放3天,可喝前才落檸檬片,檸檬片浸太久也會變苦喔! 加點蜜糖就更美味。

除了檸檬薏米水 ,蝶豆花 (Butterfly Pea)也是我在泰國常喝的飲料,天然的紫色,非常漂亮,含豐富花青素,有明目清熱作用,混青檸和梳打水,解喝又好味!詳細介紹按這裡



蝶豆花長這樣,非常好看!

材料:
生薏米     50g
熟薏米     50g
水     2L (包括浸薏米水)
檸檬     1隻

製法:
1) 生薏米過水幾次,浸水最少1小時,熟薏米過水幾次,浸水最少半小時

2) 大鍋加入生熟薏米和浸薏米水,再加水至2L,滾起後,加蓋轉小火煮1小時


3) 檸檬切片


4) 加到熄火後的薏米水


小貼士:
1) 不要連檸檬一起煲水,會變苦
2) 如怕檸檬皮不乾淨,可用醋水略浸檸檬再洗淨


♡♥ ♡ ♥ ♡ ♥ ♡ ♥ ♡ ♥ ♡ ♥ ♡ ♥ ♡ ♥ ♡ ♥ ♡ ♥ ♡ ♥ ♡ 

鬼嫁料理手帳

留意鬼嫁的最新食譜,曼谷泰好玩分享
讚好我的 Facebook 粉絲專頁
訂閱我的 You Tube 頻道
Follow 我的 Instagram



♡♥ ♡ ♥ ♡ ♥ ♡ ♥ ♡ ♥ ♡ ♥ ♡ ♥ ♡ ♥ ♡ ♥ ♡ ♥ ♡ ♥ ♡ 

註:本網誌內所有文章、食譜和圖片版權均屬鬼嫁所有,歡迎大家試做和分享,並註明出自鬼嫁,多謝合作! 如發現未經授權使用,本人將保留一切追究權利,Happy Cooking!


25 comments:

  1. 係啦,我就係聽過老友個菲傭叫薏米做 barley,所以我成日都好疑惑,乜原來薏米即係大麥!?

    咁想請教下如果好似啲西廚咁用薏米嚟煮 risotto,係咪即係要用洋薏米呀?

    ReplyDelete
    Replies
    1. barley 係洋薏米,好易混淆。煮 risotto 個D就係洋薏米

      Delete
  2. 我向外國唐人超市只有洋薏米同寶慶薏米,咁我估寶慶薏米就係生薏米,咁生薏米可唔可以自己炒熟這變成熟薏米呢?咁自己炒要點做呢?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 寶慶薏米個名似生薏米呢。可以自己炒或焗爐去烘,或直接加D薑,就無咁寒,不過月經時都係唔好飲。

      Delete
  3. 請問無檸檬,用青檬得唔得?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 都得呀,我平時都係用青檸多,因為檸檬係泰國好貴!

      Delete
  4. 剛煲好喇!\(^o^)/
    請問剩下嘅薏米除左就咁食,可以點用呢?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 我通常倒左佢,唔知 fu 面有無用呢?

      Delete
    2. 我會加D蜜糖,提子乾,菓仁和乳酪拌勻來食好好味!

      Delete
  5. 如果我無熟薏米,得生薏米,可以點算?

    ReplyDelete
  6. 加紅棗得唔得?驚淨薏米寒涼

    ReplyDelete
  7. 我都係得生薏米,但加左幾片薑,可以嗎,唔該

    ReplyDelete
  8. 可否加香茅一齊煲嗎?

    ReplyDelete
  9. 每隔一個星期飲一次, 可以嗎?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 可以,但M到,或有婦科病唔可以飲

      Delete
  10. 飲薏米水聽說對男仕會殺精,真的嗎?

    ReplyDelete